Podstawy Google Analytics dla początkujących

Aby efektywnie prowadzić działania związane z pozycjonowaniem czy marketingiem internetowym, niezbędne jest gromadzenie i analizowanie danych dotyczących witryny. W tym celu stworzono narzędzie Google Analytics, które dodatkowo daje możliwość weryfikowania danych dotyczących sprzedaży w e-sklepie. Ponieważ jakiś czas temu znalazłam ciekawy artykuł w sieci, dzisiaj dzielę się nim z Wami.



Czym jest i jak działa Google Analytics?



Google Analytics stanowi system statystyk, który zbiera dane na temat użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową. Są one prezentowane w formie tabel bądź wykresów, które obrazują np. skąd pochodził ruch oraz ile osób odwiedza daną witrynę. Wszystkie te dane mogą być śledzone także w aplikacjach mobilnych.



Zbieranie danych w Google Analytics



By rozpocząć zbieranie danych, niezbędne jest połączenie strony internetowej z usługą Google Analytics. W tym celu należy posiadać konto Google (nie musi to być Gmail). Mając już konto, wystarczy dodać swoją witrynę do Google Analytics. Po ustaleniu nazwy konta i podaniu adresu strony www, uzyskamy kod, który powinien zostać umieszczony na wszystkich stronach serwisu.



Pod zakładką „Na żywo” znajdziemy najważniejsze informacje aktualizowane na żywo, które dotyczą m.in. źródeł wizyt, konwersji oraz zawartości. Dzięki przekazywanym informacjom możemy lepiej dostosować witrynę do wymagań użytkowników, np. obserwując dużą liczbę wejść z danego kraju możemy rozważyć uruchomienie nowej wersji językowej strony.



Uniwersalność narzędzia Google



Dzięki Google Analytics optymalizacja i prawidłowe pozycjonowanie stron jest nie tyle łatwiejsza, co bardziej skuteczna. Narzędzie to ma istotne znaczenie także w przypadku podejmowania takich działań, jak reklama sklepów internetowych. Przy pomocy Google Analytics możemy obserwować ścieżki zakupów i weryfikować, które elementy procesu kupna są najmniej przyjazne dla użytkowników. Pozwala to zdobyć informacje, które składowe strony wymagają poprawy pod kątem użyteczności.




  • data: 28.07.2017

  • autor: Stefan

  • źródło: [1], [2]



Grupa TENSE sp. z o.o. sp. k.
Wolsztyńska 5
60-361 Poznań
tel. 61 866 77 27